سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیپوساکشن

لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن یک عمل جراحی زیبایی است که چربی اضافی را از یک یا چند ناحیه بدن خارج می کند. می توان از آن برای مناطق کوچک مانند فضای زیر چانه استفاده کرد. همچنین ممکن است برای مناطق بزرگتر از جمله ران یا باسن استفاده شود. لیپوساکشن همچنین به لیپوپلاستی ، لیپکتومی ساکشن یا کانتورینگ بدن گفته می شود.

لیپوساکشن معمولاً توسط یک جراح پلاستیک و در کلینیک های زیبایی شکم انجام می شود. بسته به اندازه منطقه مورد نظر ، ممکن است در مطب ، کلینیک ، مرکز جراحی روزانه یا بیمارستان انجام شود.


 

لیپوساکشن

کاندیدای مناسب لیپوساکشن

لیپوساکشن برای کسانی که وزن آنها پایدار است اما همچنان که دارای چربی سرسختی هستند که با رژیم غذایی یا ورزش پاسخ نمی دهند مناسب است. این ماده در بزرگسالان جوان سالم بسیار مفید است که می تواند خود را در اطراف خطوط جدید بدن شکل دهد.
یک روش کمی اصلاح شده به نام لیپوساکشن با کمک لیزر از لیزرها برای کاهش بیشتر آب چربی بعد از انجام عمل لیپوساکشن اولیه استفاده می کند. این کار برای بزرگسالان بالای 45 سال مفید است ، زیرا علاوه بر چربی زدن ، به سفت شدن پوست نیز کمک می کند.

چه کسانی مناسب لیپوساکشن نیستند؟   

لیپوساکشن روی افرادی که مشکلات پزشکی مزمن دارند انجام نمی شود ، از جمله:

  • جریان خون محدود
  • دیابت
  • مشکلات قلبی
  • سیستم ایمنی ضعیف

انواع لیپوساکشن

دو نوع اساسی لیپوساکشن وجود دارد و آنها معمولاً برای دستیابی به حداکثر سود ، در ترکیب استفاده می شوند.

لیپوساکشن Tumescent

در این نوع لیپوساکشن ، که معمولا به عنوان لیپوساکشن تزریق مایعات نیز شناخته می شود ، پزشک مقدار زیادی مایعات را به ناحیه ای که عمل جراحی انجام می شود ، تزریق می کند. این مایعات حاوی لیدوکائین ، بی حسی موضعی (که باعث می شود عروق خونی به طور موقت کوچکتر شوند) و محلول شور برای کمک به شکسته شدن سلول های چربی است.

لیپوساکشن با کمک سونوگرافی

این نوع لیپوساکشن که از سال 1996 در ایالات متحده انجام شد. این شامل استفاده از لرزش های سونوگرافی برای مایع کردن چربی در ناحیه بدن مورد استفاده قرار می گیرد. امواج صوتی با فرکانس بالا می توانند به بیرون از پوست (خارج) یا در زیر پوست (در داخل) تحویل داده شوند.
حتما بخوانید : عمل جراحی لیفت شکم

مراقبت های بعد از عمل

اگر به خانه اعزام شوید ، احتمالاً در هر محل برش ، تخلیه جراحی ریز دارید. این زهکشی ها از ایجاد مایعات جلوگیری می کنند و باعث بهبودی می شوند. همچنین ممکن است برای جلوگیری از ابتلا به عفونت و مسکن ها ، از تجویز آنتی بیوتیک استفاده شود تا ناراحتی را کاهش دهد. شما نیاز به پوشیدن یک لباس فشرده و تنگ در ناحیه جراحی دارید. پزشک شما را تشویق به پیاده روی منظم و کوتاه خواهد کرد. با این حال ، شما باید از فعالیت های شدید خودداری کنید.
طی چند روز دیگر پزشک خود را ملاقات خواهید کرد. در این مرحله ، او احتمالاً بخیه های جراحی را برداشته و به شما می گوید که چه مدت دیگر باید پوشاک فشرده را بپوشید. پزشک همچنین می تواند به شما بگوید که کی می توانید به سر کار برگردید و چه زمانی می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.
بیشتر افراد طی یک یا دو هفته احساس بهتری دارند. کبودی در اطراف محل جراحی ممکن است تا سه هفته قابل مشاهده باشد. تورم از مایعات اضافی می تواند تا یک ماه ادامه داشته باشد. احتمالاً چهار تا شش هفته طول خواهد کشید تا متوجه پیشرفت در کانتورهای بدن شوید.